Nanna

Livet är ingen dans på rosor...

Jag ska till...

Permalink2
Satt och undrade över varför allt var så suddigt, men det var ju för att jag tagit av mig glasögonen, så har ingen aning om hur detta inlägg kommer se ut med stavning. Är för lat just nu för att ställa mig upp gå några meter ut till köket och ta på mig dem. Man märker hur van man nu blivit att ha linser på sig dagligen, hur sjutton blind man egentligen är!
Men men det var inte min dåliga syn som nu gjort mig sugen på att blogga, utan någonting helt annat. Jag vet inte hur en resa planerad att gå till Helsingfors blev en mycket underbarare resa till inget mindre än Bulgarien! Om 11 dagar och 22 timmar åker vi, jag och Becca, helt sjukt känns det. Är det äntligen min tur att få sätta mig på ett plan och komma upp i luften?! (varnar för alla utropstecken det kommer att vara i detta inlägg!)

Vi satt och myste på Lejas café jag och Becca som nyss äntligen kommit hem igen från Island :-). Satt och som sagt planerade en båtresa till Finland, men när vi räknade ihop vad det skulle kosta oss så blev summan mycket högre än vad vi helt hundra tycke var värt. Mat på båten och resan från Uddevalla till Stockholm kostade ju multum och helt plötsligt var vi inne på andra resmål. Vi gick till och med till en resebyrå som kollade något "snett" på mig när jag sa mitt pristak, men sjuttsingen den som ger sig, hon fann allt en resa som lät bra.

Jag har dock inget pass så det fick bli ett snabbt stopp inne hos polisen och jag säger bara det jag kan inte bli bra på kort!! Åhhh, vad fult det blev de frågade om jag ville ta en ny bild men jag sa att det spelar ingen roll det kommer bli minst lika fult. Skitsamma, de kommer ju att se att det är lilla jag och det är väl det som är poängen.
Fem arbetsdagar räknar de med så det ska hinna bli klart innan vi åker iallafall.

Nu är resväskan framme igen, en väldigt misstänksam Minna smyger runt den då och då, "hade du inte nyss packat upp??". Fast nu ska man istället packa då för sju dagar, fast jag kommer nog att satsa på lite lättare kläder, klänning, tunna byxor, shorts och lätta toppar. Fast jag känner mig själv så när det närmar sig så kommer jag att få vara stenhård för att klara av att inte ta med mig för mycket. Vem vet Beccisen kanske kan hjälpa mig med klädråd ;-). Man har ju alltid med sig extra hem så ju mindre man tar med dit desto bättre.

Det kommer ju antagligen inte vara supervarmt men som en riktigt bra svensk sommar och temperaturerna då vill jag nog ändå räkna med. Vi kommer att bo ganska centralt men ändå ha stranden väldigt nära. Jag är ju ingen människa som ligger timmar i solen, har inte tålamod. Det viktigaste för mig är liksom inte att vara brunast när jag kommer hem, har redan fått lite sol och resten sprayar man på med b.u.s.
Åhhhh, vad taggad man är, samtidigt som jag inte kan hjälpa att vara rädd. Jag är rädd för massor utav saker; tänk om jag laddar för mycket och som vanligt med min otur händer det något så att vi inte kommer iväg. Sedan är jag lite smårädd för själva flygresan, mest för att andra människor i år har tutat i mig en massa saker, allti ifrån att öronen ska sprängas när man startar till flygkrascher. En tredje sak är ju såklart ekonomin, jag vill leva sparsamt och snålt nu att jag knappt vågar köpa frukost och mat.

Men försöker jobba med mina rädslor, det är min tur att äntligen få ut och flyga till något varmt ställe med en polare. Javisst det kan hända något innan men då får jag ta den besvikelsen då. Resan är ju faktiskt bokad ;-)!!

Gårdagens outfit.

Linkan 2014

Permalink0
Nu har både jag och Minna varit hemma ett dygn och jag hade nog hellre stannat kvar i Linköping en vecka till iallafall. Fick ett sådan fint rum på tredje våningen med utsikt mot Stora torget, de hade varnat mig att det skulle bli mycket liv speciellt på kvällarna men jag ville ändå ha just det rummet. Nu kunde jag inte föreställa mig att det skulle bli så mycket oväsen som det blev, men i slutändan var det värt det.
Fredagen spenderades på IKANO-huset med IKEA lunch till en början med, billigt och bra speciellt med tanke på att de andra luncharna och middagarna skulle bli dyrare under helgen som kom.
Vandrade runt där i fyra-fem timmar innan jag bestämde mig för att ta bussen tillbaka till city. Sedan smsade S och frågade om vi skulle ses på kvällen och vi gick och tog lite sen middag. Blev ris med kyckling i namnam curry. Det var mysigt vi satt och pratade utomhus och vädret var underbart och mycket rörelse runtom.

lördagen var det bestämt att åka till Norrköping, fast först kollade vi en snabbis på bakluckeloppis i stan. Det blev pendeltåg till Norrköping och väl där började vi med lunch, gissa vad!? Jo ris, kyckling och riktig currysås den var helt underbar, precis som på mitt favoritställe här i Uddevalla. I Norrköping finns det tre stora gallerior och vi fick ligga i lite för att hinna se allt. När klockan var 17.00 hade vi så ont i fötterna och det var dags att åka hem, det var så skönt att få av sig skorna senare den dagen! Det sista jag gjorde den dagen var det traditionella besöket på Hemmakväll för lite lördagsgodis. Och resten utav kvällen satt jag och mumsade på rummet med fönstrena öppna och insupte allt som hände nedanför mig på torget.

Söndagsmorgonen började lite trögt då jag vaknade vid kvart i åtta och kunde inte somna om. Sista dagen skulle spenderas på stan men de öppnade inte förrän klockan 12.00 och de fyra timmarna sniglade sig fram. Gjorde mig sakta iordning, gick ner till frukosten på första våningen, åt lite äggröra, bacon, melon och drack juice. Snodde med mig två Nuetella minipaket som jag senare åt på rummet. Satt på det breda fönsterblecket och kollade ut vad människorna där ute hade för sig. Det var tidigt, fint väder och jag antog att många ändå låg hemma och sov ruset av sig.
Passade på att packa ner mina saker i resväskan innan jag stack ut på stan. Men jag hade ju mina aningar på att fynd skulle göras och att det skulle bli ont om utrymme att få ner ännu mer i denna stackars väska.
Och ja, fynd blev det, kunde ta det ganska lugnt i stan då jag hade rummet kvar på hotellet hela dagen. Vid 16 kände jag mig klar och köpte med mig lite kinamat upp till rummet för att äta. Fick för första gången sätta mig på resväskan för att lyckas stänga den. Då hade jag även "snott" med mig schampoflaskor från hotellet, de var så söta! Hade nog för mycket med mig dit redan men det är ju jag i ett nötskal!

Resan hem gick väl allt bra, fast jag hade ångest över att lämna Linkan. Tog en Frappino på Expresso House innan som lite tröst och tidsfördriv, testade jordgubb och vit chokladsmak som jag hade fått rekommenderat, den var god.
Det hände väl mycket mer denna helgen men nu har jag dragit den i stora drag. Kunde inte blogga när jag väl var där då bilderna inte gick att redigera mindre. Sedan stängde min surfplatta bara helt plötsligt av sig och pinkoden hade jag inte med mig! Kanske skriver mer om detaljer i kommande inlägg, lite bilder på fynd kan ju komma också!

Inför bussresan.

Hotellentrén.

Mitt fina hotellrum.

Älskar sådant här :-D!

Min utsikt.

Frukosten.

Klänning från BikBok blev dag ett outfiten.
Så fint skåp att hänga sina kläder i.

På lördagen var jag och S i Norrköping!

Åt min första Frozen youghurt *mums*

Sedan var det ju tyvärr dags att åka hem :-(.

Hemska skrik!

Permalink0
Blev väckt av någonting inatt 03.33, det var som ett fruktansvärt skrik, först trodde jag att det var i min dröm någon skrek och jag ryckte riktigt till när jag vaknade. Men det fortsatte att låta, visste inte riktigt om jag hade vaknat till hundra procent, skriket kom nog utifrån. Var det en katt eller var det en människa? Ingen aning faktiskt det höll på i några minuter, ställde mig vid fönstret men kunde inte lokalisera någonting. Efter en stund slutade det helt och jag valde ett toabesök och sedan försöka somna om.
Efter det gick jag ju aldrig in i någon mer djupsömn och strax innan klockan 08.00 vaknade jag till igen och kunde inte somna om. Minna kom som på beställning och ville ligga i princip nos mot nos. Första larmet skulle ringa just åtta men det var lönnlöst att ligga där, inte skulle jag tvätta håret heller som annars tar lite tid så jag fick en väldigt lugn morgon.

Klockan 09.15 insåg jag hur trött jag var, då är det cirka en halv timme innan jag ska gå till jobbet. Powernaps som många kör med fungerar inte på mig, det var ju bara att hålla öppet sina blå och hoppas på det bästa.
Idag fick vi besök utav en kille som sålde basplagg, huvudsaken till killar men de fungerar lika bra till tjejer. Han hade med sig sin lilla hund, kan inget om raser men det var en sådan där som ser ut som en mops fast snäppet större. Hihi, han lät som en lite gris men var så himla snäll! Han gick först och bara luktade på allt i butiken sedan kom han och la sig bakom disken. Så duktig och charmig grabb alltså!

Idag är det elva dagar kvar och nu börjar det ju närma sig! Vill åka NU, idag och tycker ju fortfarande att det går lite för långsamt men försöker sätta det i perspektiv med när det var 70 dagar kvar.
Den 20 maj skulle visst nya nummret utac CHIC komma ut och jag ska köpa det magasinet fredagen när jag åker. När man kommit till Göteborg och checkar in på Pressbyrån och köper dricka (ibland även godis, kanske Bilar de är ju inte lika onyttiga som annat godis!).
Nej nu ska jag titta lite mer på Charmed försöka att få tiden och ångesten att gå!

Dagens (outfit och inte lunch då! ;-) sammetsleggings, basketlinne och
quiltad jacket (fynd från MQ). Man kan även se Minnas öra och halva kropp
hon vaktar dörren och tror att hon vill följa med ut, fast det vill hon egentligen inte!

Denna lemonaden kan jag verkligen rekommendera gud så god den var!!